Restauratie

Restauratie

De aanpak van een restauratie is bepalend voor het resultaat.
Als dit niet vanaf het moment van demontage ordelijk en grondig wordt aangepakt, levert het nooit een perfect resultaat op.
De voorbeelden hiervan verschijnen dagelijks op internet, hierbij is alles op het uiterlijk gefocust en als je goed kijkt zie je de onvolkomenheden. Met 39 jaar ervaring weten we precies de verschillen tussen de jaar specifieke uitvoeringen. Op zich is origineel niet heilig, maar soms worden er storend afwijkende onderdelen gebruikt, zoals lelijke velg sierringen en missen de emblemen. Op deze site ziet u onder projecten en de website dit proces uit de doeken gedaan

Bij de SBKA mag je verwachten dat de restauratie met grootste zorg en oog voor detail is gepland en uitgevoerd. Om de verwachtingen op één lijn te krijgen leggen we de afspraken schriftelijk vast. We voeren demontage, montage en revisie van de technische en interieur delen zelf uit. Het strak maken en spuiten wordt gedaan door Jacco Versteeg van auto van de Brink, die inmiddels er 6 heeft gedaan, de 123GT volgt spoedig en een 1800ES komt er achteraan.

Bij de SBKA is de hele geschiedenis van de wagen altijd bekend, weet u wat de kosten aan worden, stap voor stap en is het restauratieproces te volgen middels foto s en te zien tijdens de werkzaamheden. U bent altijd welkom om langs te komen om de vorderingen te kunnen zien.
De fotoreportage krijgt u aan het einde met de wagen mee.
Een waardebepaling na voltooiing en door een erkend taxateur uitgevoerd is bij ons standaard.
Uiteraard verzorgen we later graag het onderhoud en het uitvoeren van updates of monteren van accessoires.

Volvo klassiekers zijn hele degelijke en doordachte ontwerpen, zowel de body de techniek als het interieur is opgebouwd met kwaliteitsonderdelen.
Dit staat borg voor decennia lang plezier,zonder verrassingen,

Bovendien is de verkrijgbaarheid van originele delen de laatste jaren enorm verbeterd, dat werd tijd omdat de NOS (New Old Stock) voorraad was uitgeput.
In Zweden is een aantal bedrijven hiervoor verantwoordelijk, streven de originele kwaliteit na en worden - indien mogelijk - de zelfde materialen gebruikt en soms zelfs de originele mallen.
Het kost enorm veel inspanning en financiele middelen om dit voor elkaar te krijgen, dit zien we nu terug in de stijgende waarde van deze Volvo Klassiekers.
Mijn eerste restauratie was in 1979, dat is 39 jaar geleden, maar het blijft een uitdaging en leer ik telkens weer.

Mocht u een afspraak willen maken langs te komen om dit te zien, mail aan ed@sbka.nl, en ik neem contact met u op.

Ed van der Zee, voorzitter/monteur

Revisie van onderdelen

We voeren in eigen beheer zo veel mogelijk de werkzaamheden uit zoals, revisie van de motor, versnellingsbak en overdrive, carburateurs, voortrein kachel en interieurdelen zoals stoelen, deurbekleding en bodemisolatie

Heeft u belangstelling, wilt u langs komen of advies, laat me dit weten op ed@sbka.nl, dan maken we een afspraak.

Aankoop keuring 50 euro

Als u overweegt een klassieker aan te schaffen, kunt u ons vragen om een oordeel. We beoordelen de staat van onderhoud, carrosserie, interieur, motorisch/technisch, originaliteit en maken een schatting van wat er nodig is om de wagen een jaar te rijden. De wagen wordt zowel op de brug als rijdend beoordeeld.
kosten: 50 euro