Restauratie
Restauratie
Een klassieke Volvo weer tot leven wekken kan lastig zijn, iets wat je leert met veel vallen en opstaan. De juiste aanpak is bepalend voor het resultaat. Als dit niet vanaf het begin ordelijk en met een goed plan wordt aangepakt, levert het zelden een goed resultaat op.
De voorbeelden hiervan verschijnen wekelijks op internet, Wegens beeindiging van de hobby te koop, en zie je een half gelaste wagen met de onderdelen in dozen er kris kras omheen. Niet geordend waardoor je nooit kan zien of de wagen compleet is.
Ons motto is we doen het goed of we doen het niet.
Restoring a Vintage Volvo is not easy, I've learned it over the past decades and keep learning every time. You can often see stranded projects on the various internetpages, a body with a pile of parts. and no way to see what parts are missing. We do it right or we don't do it at all, is our motto. You need to get organised, a plan before starting disasembling in an organised way is a must.
Bij de SBKA mag je verwachten dat de restauratie goed wordt opgepakt, onderdelen voor een nette prijs worden geleverd, revisies met zorg uitgevoerd, Tevens oog voor detail en de werkzaamheden binnen het gestelde tijdpad wordt uitgevoerd. Om de verwachtingen op een lijn te krijgen leggen we de afspraken schriftelijk vast. Bij overschrijding van het budget van meer dan 15% vindt er hernieuwd overleg plaats. De eigenaar kan actief helpen en mee sleutelen, hiervoor rekenen we een bijdrage voor stalling en of sleutelen. We doen demontage, verwijderen van tectyl, revisie van de motor, carburateur of D-type injectie systeem, versnellingsbak, overdrive, voortrein, kachel en interieur, de klant is altijd welkom. Het strak maken en spuiten wordt meestal uitbesteed aan Jacco Versteeg van auto van de Brink, die er inmiddels 9 heeft gedaan en we zijn erg tevreden over de kwaliteit
At the SBKA shop, we make a plan before we start work on the car, you know what will happen, when it happens and the costs to do it. If we run in to problems and exceed more than 15% of the budget we call you to decide how to proceed. The owner is welcome to participate and visit our shop anytime.
Bij de SBKA wordt eerst een plan gemaakt en weet u wat de kosten gaan worden, met een marge van 15%. Stap voor stap is het restauratieproces te volgen middels foto s en te zien tijdens de werkzaamheden.
De fotoreportage krijgt u aan het einde met de wagen mee.
Een waardebepaling na voltooiing en door een erkend taxateur uitgevoerd en een APK sluit de restauratie af. APK is niet meer verplicht maar wij adviseren om dit toch te laten doen, zodat een onafhankelijke Garage de wagen beoordeeld.
Uiteraard verzorgen we later graag het onderhoud, zodat u zorgeloos van het Klassiekerbezit kunt genieten.
Ook winterstalling kan worden geboden en een onderhoudsbeurt in het voorjaar, Dit voor een onbekommerd genieten van uw klassieker. Desgewenst halen we uw wagen op.
Volvo klassiekers zijn hele degelijke en doordachte ontwerpen, zowel de body de techniek als het interieur is opgebouwd met kwaliteitsonderdelen.
Dit staat borg voor decennia lang plezier, zonder verrassingen,
Vintage Volvo's are well designed and built cars, using quality parts will secure the reliability of your Volvo and will keep you happy over the years. We sell original Volvo parts from Sweden.
.Sinds 2024 is de SBKA re-seller voor originele Volvo onderdelen van CVI en VP automotive. Ze streven de originele kwaliteit na en worden - indien mogelijk - de zelfde materialen gebruikt en soms zelfs de originele mallen.
Mijn eerste restauratie was in 1979, dat is 45 jaar geleden, maar het blijft een uitdaging en telkens leer ik er weer van.
Mocht u een afspraak willen maken, vul het contact formulier in dan hoort u van ons en kunt u zien wat we doen.
Fortunately the availability of genuine Volvo Parts has increased, due to mainly Swedish Shops, The SBKA is re-seller for original Volvo Parts from CVI and VP in Sweden. You're welcome to our shop and see what we do.
Ed van der Zee, voorzitter/monteur
Revisie van onderdelen
We voeren in eigen beheer zo veel mogelijk de werkzaamheden uit zoals, revisie van de motor, versnellingsbak en overdrive, carburateurs, voortrein kachel en interieurdelen zoals stoelen, deurbekleding en bodemisolatie. We maken gebruik van de modernste materialen en gespecialiseerde Bedrijven.
Heeft u belangstelling, wilt u langs komen of advies, laat me dit weten middels het formulier op de laatste pagina van de site dan maken we een afspraak.
We restore Gearboxes, overdrives, Carb's, B18/20/30 Engines, front and rear Suspension, power train, heaters, interiors and dorustprevention and isolation. We use the best products we can get.
If you're interested and want to visit us, please fill in the form on the last page Ed van der Zee, founder/mechanic
Aankoop keuring 80 euro
Uit ervaring weten we dat de meeste klassiekers als impulsaankoop worden gedaan. Er is wat geld beschikbaar en er wordt bij het eerste bezoek een klassieker aangeschaft. Soms zelfs via internet zonder de wagen te hebben gezien. Pas later blijkt dat zelfs een oude Volvo slijt en kán de aankoop in een tranendal eindigen en veel geld kosten. Als u overweegt een klassieker aan te schaffen, kunt u ons vooraf vragen om een oordeel. We beoordelen de staat van onderhoud, carrosserie, interieur, motorisch/technisch, originaliteit en maken een schatting van wat er nodig is om de wagen een jaar te rijden. De wagen wordt zowel op de brug als rijdend beoordeeld.
kosten: 80 euro. Wilt u een specifiek type klassieker, kunt u een zoekopdracht bij ons neerleggen en gaan we actief kijken in Oldtimerland. Vul het contactformulier in op de laatste pagina, op afspraak kunt u komen kijken of telefonisch bespreken of we iets voor u kunnen doen.